Expositie in het stadhuis van Eindhoven

Wethouder Renate Richters opende woensdag 18 januari onze schilderijenexpositie in de hal van het stadhuis. Schilderijen gemaakt door bezoekers van het atelier van 't Hemeltje maken er een levendige en kleurrijke entree van.

Vernieuwingen, fondsen en werkers

Maandag de veertiende november ging een gerepareerde voordeur weer open en liep je binnen over een vernieuwde vloer: warm van kleur, onderhoudsarm en sterk!.

In de voorafgaande week was ons huis een aantal dagen dicht en werd er hard gewerkt aan die voordeur, de nieuwe vloer op vrijwel de hele benedenverdieping en het weer gangbaar krijgen van de riolering.

Dank aan de sponsoren die dit mogelijk maakten en de werkers die het realiseerden.

Geweldige gift van Karoesell!

Van Karoesell ontvingen we 14 november 2016 een geweldige gift voor het vernieuwen van ons tuinmeubilair!

Met dank aan alle gevers: de keuken is gerenoveerd!

Met verschillende acties is het geld bijeengebracht om de keuken te kunnen renoveren. Alle gevers zijn we bijzonder dankbaar! 

De nieuwe koelkast en diepvries zijn nog in 2014 aangeschaft. De nieuwe aanrechtbladen zijn in december ingemeten. In januari zijn de aanrechtbladen geplaatst.

Bij het plaatsen van de nieuwe bladen moest er een deel van de tegels weggeslepen worden. Dit was een enorme tegenvaller, zowel qua tijd als financieel, want nu moesten aan één kant van de keuken álle tegels worden vervangen.

Maar het resultaat van de vernieuwde keuken mag er zijn!

 

VPO schenkt 4 'thin clients' en 4 computerschermen

Onlangs maakte VPO ons blij met een aantal cadeaus: vervangende mini-computers en computerschermen voor de vier computers die we in ons huis in gebruik hebben.

VPO staat voor 'virtual private office' en VPO is de organisatie die er voor ons voor zorgt dat we altijd bij onze bestanden kunnen, dat die goed worden opgeslagen en dat we er daardoor eigenlijk 'geen omkijken naar hebben'. Dat is een zorg minder op IT-gebied! Niet alleen op kantoor werken we zo 'in de cloud', ook de leden van het dagelijks bestuur en de publiciteitscommissie hebben vanuit hun huissituatie de mogelijkheid van zo'n verbinding.

De 'thin clients' die we van VPO kregen zijn speciaal voor het werken 'in de cloud' en ze vervangen op kantoor de grote pc-kasten. Op de foto ziet u rechts op het bureau een klein zwart voorwerp: de 'thin client' die de verbinding naar de server van VPO maakt. Wat we eerst met de pc deden doen we nu dus met die mini-computer. Alles wat verder nodig is staat op die server.  
Bij het werken in de cloud ga je via een beveiligde inlogprocedure naar een server van VPO. Op die server staan de programma's zoals word en excel waarmee je kunt werken en de documenten en foto's die je daar hebt gemaakt en opgeslagen.  De 'thin client' is kleiner, kan precies wat nodig is en is daardoor ook goedkoper, minder kwetsbaar, neemt minder stroom en vraagt minder onderhoud dan de grote pc, de 'thick client'.

Op het bureau blijft het toetsenbord en het scherm. Nu wel een groter scherm van 19 inch. Op de foto het scherm met de witte voet.

De oude systeemkasten en schermen gaan naar een recycle project van de stichting 'Ervaring die Staat'.

Afscheid van een bestuurslid

Rob Ferrol heeft in februari 2014 afscheid genomen als bestuurslid. Na 9 jaar bestuurslidmaatschap, eerst in het Algemeen Bestuur als vertegenwoordiger van de protestantse kerk van Best, Oirschot en De Beersen en binnen een jaar ook als lid van het Dagelijks Bestuur, heeft Rob Ferrol nu in beide besturen afscheid genomen.
In zijn rol als lid van het DB was Rob belast met het het beheer van het (on)roerende goed. Als bestuurder was hij de eerst aanspreekbare bij een grote en een kleine verbouwing van ons huis, de aanschaf van nieuwe apparatuur in de keukens  en daarnaast was er zijn voortdurend aandacht voor onderhoud van de diverse kamers in het huis, de vloer van de huiskamer en de inrichting van de tuin.
Naast zijn beheersfunctie was Rob ook vice-voorzitter en ook in deze rol werd er nadrukkelijk een beroep op hem gedaan: twee keer was een voorzitter voor een langere periode ziek en verving Rob hen.
Voor al het werk dat Rob deed en welhaast nog meer voor de zorg en aandacht waarmee hij dat deed: hartelijk dank!

Voor meer informatie over het bestuur en de bestuursleden zie onder "Over het DCE" bij "Bestuur"

ATB event

In september werd een ATB event georganiseerd waarvan de opbrengst bestemd werd voor het Soepfonds van het Diaconaal Centrum. In de Nieuwsbrief van oktober 2013 staat daarover een verhaal.